E-mail: administratie@slankmetlinda.nl

Koolhydraatarm eten en je omgeving

Koolhydraatarm eten en je omgeving
26 juli 2017 Linda Nordholt
Koolydraatarm eten en je omgeving

Ken je dat?

– Je zit op het werk tijdens de lunch met je salade, krijg je de opmerking: Doe je alweer aan de lijn?
– Eet je bij een barbecue veel vlees en toch ook de blokjes kaas worst: ‘Zoveel vet, dat is helemaal niet goed voor je’.
– Ga je naar een verjaardag: ‘Ach toe neem toch een stukje taart. Speciaal voor jou gemaakt’. En zoveel calorieën zitten er dan echt niet in.
– Ga je uit eten, wil je geen stokbrood en patat, maar wel extra groenten: ‘Doe niet zo ongezellig’

En jij kunt er vast nog meer opnoemen.

Je wilt je zo graag aan je koolhydraatarme eetpatroon houden, maar de omgeving werkt niet echt mee.

Hoe ga je hier nu mee om?

1. Verplaats je eens in de ander en vraag jezelf eens af wat de achterliggende reden is van de vraag. Wil die persoon zelf afvallen maar lukt het niet? Jaloers? Of oprecht geïnteresseerd?
2. Hou het bij jezelf. Goh lief dat je zo met meedenkt maar dat hoeft niet hoor. Ik voel me hier prima bij.
3. Ga nooit in de aanval.
4. Probeer je omgeving niet te overtuigen.
5. Voel trots dat jij weet dat je goed bezig bent.

En gaan ze echt moeilijk doen. Zeg dan dat je suikers en koolhydraten aan het minderen bent omwille van je gezondheid. Leuk dat je erbij gaat afvallen, maar het is te doen om je gezondheid. Iedere vorm van suiker doet je gezondheid op dit moment teniet, daarom bedank je vriendelijk. Laat ze dan maar eens zeggen, ‘ach die gezondheid doet er toch niet toe’. Dat durven ze niet!

Bekijk ook mijn video, zo sta je zeker sterk in je schoenen!

Reacties (2)

  1. Jacqueline Van de Griend 10 maanden geleden

    Écht heel jammer hoor, dat ik geen fruit mag, nu ik met de eerste 30 dagen van Linda bezig ben! Dit gaat echt behoorlijk tegen mijn bestaan en – natuur in! De koolhydraten snap ik wel maar dit , fruit dus, is altijd het enige geweest, wat ik wél mocht. Het dieet werkt nog niet echt, alhoewel ik me toch redelijk aan alle voorschriften houd, zónder suikers en vetten dus. Ik heb ook al wel bij Atkins gekeken, voor een nadere uitleg. In de morgen drink ik altijd graag oploskoffie met melk. Tegenwoordig gebruik ik sojamelk, i.p.v. gewone melk. Is een prima alternatief maar het begint er dus weer in te sluipen, die gewoonte. Ik hoop echt dat ik deze levenswijze een beetje vol kan houden!

    • Auteur
      Linda Nordholt 10 maanden geleden

      En het fruit wordt in de laatste dagen weer toegevoegd hoor. Je kan eventueel ook nu al wat aardbeien of bessen toevoegen als je fruit heel erg mist. Die fruitsoorten vallen onder het koolhydraatarme fruit.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*