E-mail: administratie@slankmetlinda.nl

Wat is nu de Slank met Linda methode?

Wat is nu de Slank met Linda methode?
23 maart 2018 Linda Nordholt

We zijn allemaal opgevoed en opgegroeid met brood, aardappelen, pasta en rijst. Denk ook aan de frisdranken, koeken en pakjes en zakjes. En dat is een eetpatroon dat wij ‘normaal’ vinden. Wij kennen niet anders. En natuurlijk weten we dat we van teveel koekjes, frisdranken en chips zwaarder worden.

Wil je afvallen, dan was voorheen de conclusie: gewoon minder eten en snoepen en je valt vanzelf af. ‘Ieder pondje gaat door het mondje’. Daarom zijn de meeste diëten gebaseerd op minder eten en calorieën tellen. Koolhydraatarm eten is geen hype. Het is ook niet eng of gevaarlijk. En je hoeft al helemaal niet te denken dat het saai is of dat je er honger door gaat lijden. En je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen. Als je eenmaal de stap hebt gezet om koolhydraatarm te eten, wil je niet meer terug. Je valt af, zonder honger en je krijgt er meer energie voor terug. Je voelt geen constante drang meer naar eten en je kunt je lichaam weer geven dat wat het nodig heeft: Rust in je hoofd en gezonde brandstof voor je lichaam. Je zult versteld staan van alles wat je kunt eten. En het belangrijkste: je blijft op gewicht en behoudt een gezond eetpatroon.

De Slank met Linda methode: Eet anders, niet minder

Je hebt hiervoor vast al een aantal diëten geprobeerd. Na een tijdje lijnen, ging je weer ‘normaal eten’, ofwel: terug naar je oude patroon. Met als gevolg dat je lichaam terugging naar het eerdere, hogere gewicht. Of zelfs nog daarboven. Koolhydraatarm eten is geen dieet, het is een leefstijl. Ik noem het daarom ook niet graag een koolhydraatarm dieet. Het is niet tijdelijk. Je zult daadwerkelijk de omslag gaan maken naar een koolhydraatarme leefstijl.

De Slank met Linda methode gaat uit van het eten in de juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Het is geen typisch koolhydraatarm dieet met vele beperkingen. Het gaat uit van het principe dat je je koolhydraatinname moet verminderen. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar dat wat je mindert in koolhydraten, vul je aan met voldoende eiwitten en vetten. Waar het vaak mis gaat is dat velen nog wel koolhydraten kunnen minderen. Iets minder brood, of iets minder aardappelen en rijst, maar dat er uiteindelijk toch weer te weinig wordt gegeten. Je bent dan met niets anders bezig met weer het zoveelste crashdieet. En terugval in oude gewoontes met de bijbehorende snaaibuien liggen weer op de loer.

Want onthoud: Dat wat je mindert in koolhydraten, moet je aanvullen met voldoende eiwitten en gezonde vetten. Des te minder koolhydraten je eet, des te meer eiwitten en vetten je gaat eten. Je gaat dus de samenstelling van de koolhydraten, eiwitten en vetten in jouw eetpatroon aanpassen. En niet zomaar minder eten dus.

Koolhydraatarm en koolhydraatbeperkt

Binnen de Slank met Linda methode kun je kiezen voor koolhydraatarm of koolhydraatbeperkt. Zowel mijn boeken als de weekmenu’s binnen de Club van Linda gaan uit van deze 2 wegen die je kunt bewandelen. Afhankelijk van de doelstellingen die je hebt maak jij die keuze.

Koolhydraatarm met 20-50 gram koolhydraten per dag

Als je veel of wat sneller wilt afvallen, kun je je eetpatroon veranderen door de inname van koolhydraten en suikers drastisch te verminderen. Hiermee kick je snel af van jouw suikerverslaving en gaat je lichaam over in de vetverbrandende modus. Jouw voedingspatroon bestaat dan voor slechts 10% van het totaal uit koolhydraten. Dat is tussen de 20- 50 gram koolhydraten per dag.

Eet je minder dan 50 gram koolhydraten per dag, dan raakt je lichaam na ongeveer 48 uur in ketose. Dat houdt in dat je lichaam alle koolhydraatreserves heeft opgebruikt en overschakelt op een alternatieve energiebron: de vetreserves in het lichaam. Je lichaam gaat dus vet verbranden. Ketose is een natuurlijke biochemische afslankreactie van het lichaam.

Wat eet je welWat eet je niet
Alle koolhydraatarme groentenOntbijtgranen als gesuikerde muesli
Voeding met gezonde vettenOntbijtkoeken, koeken, mueslirepen
Voldoende eiwittenKoekjes, chips, zoutjes
Fastfood
Kant en klaar maaltijden
Alles uit pakjes en zakjes zoals soepen, sauzen, ovenschotels
Gepaneerd, gefrituurd en bewerkt voedsel
Frisdranken, vruchtensappen
Fruit

Koolhydraatbeperkt met 50-100 gram koolhydraten per dag

Met een inname van 50 tot 100 gram koolhydraten per dag kun je snel afvallen, maar hoef je jezelf niet alles te ontzeggen. Jouw voedingspatroon bestaat voor slechts 20% van het totaal uit koolhydraten. Je ervaart alle gezondheidsvoordelen van koolhydraatarm eten en je maakt jezelf direct een gezond eetpatroon voor het leven eigen. Uiteraard ga je vet verbranden en afvallen.

Ook is dit een perfecte richtlijn om te hanteren als je gestart bent met koolhydraatarm en je gaat afbouwen tot een koolhydraatarme leefstijl.

Wat eet je welWat eet je niet
Alle groenten.Ontbijtgranen als gesuikerde muesli en cruesli
1-2 stuks fruit per dagOntbijtkoeken, koeken, mueslirepen
Een kleine portie goede koolhydraten zoals volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa, havermout, zoete aardappel. Eventueel kun je gebruik maken van koolhydraatarm brood of volkoren of speltbroodKoekjes, chips, zoutjes etc.
Voeding met gezonde vetten zoals noten en zaden, vis, zuivelproducten, avocado en eierenFastfood
Voldoende eiwittenKant-en-klaarmaaltijden
Alles uit pakjes en zakjes zoals soepen, sauzen, ovenschotels etc.
Gepaneerd, gefrituurd, bewerkt voedsel
Frisdranken, vruchtensappen

 

Met mijn boeken, mijn begeleiding en mijn weekmenu’s leer ik jou ook te kiezen voor koolhydraatarm of koolhydraatbeperkt om je gewicht te kunnen ‘sturen’. Wil je wat sneller afvallen? Kies dan voor koolhydraatarm. En ben je dan eenmaal op gewicht dan kun je kiezen voor koolhydraatbeperkt. Je kunt uiteraard ook starten met koolhydraatbeperkt als je liever in je eigen tempo wilt afvallen en jezelf niet alles wilt ontzeggen. Het kan ook zijn dat, ook al ben je op gewicht en je wilt dat gewicht behouden, je soms wilt switchen tussen koolhydraatarm en koolhydraatbeperkt. Bijvoorbeeld; het kan zijn dat je onverhoopt weer wat aankomt, na een vakantie of wat teveel feestjes. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen om weer even terug te grijpen op koolhydraatarm.

Bekijk ook zeker mijn video.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=456&v=iCaCTrI4dhU

koolhydraatarm weekmenu - Slank met Linda

Krijg weer grip op je gewicht met mijn gratis weekmenu

Krijg weer grip op je gewicht en gezondheid. En een lichaam waar je trots op kunt zijn. Start direct met mijn GRATIS koolhydraatarme weekmenu.


Reacties (2)

  1. Karin 11 maanden geleden

    Hallo Linda heb je weekmenu geprint kun je ook elke week een nieuw weekmenu krijgen vind ik wel handig met boodschappen. En dan staat er magere/volle kwark wat is nu de bedoeling dat ik mag kiezen.

    • Auteur
      Linda Nordholt 11 maanden geleden

      Hoi Karin, als jij je aanmeldt voor de Club van Linda dan krijg je iedere week een nieuw weekmenu: https://www.slankmetlinda.nl/club-van-linda/
      En voor wat betreft de zuivel mag je kiezen ja….qua kh maakt het namelijk niet uit.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*